Lipiec 1991 był miesiącem rejestracji działalności gospo- darczej pod nazwą INTERMIX, która prowadziła handel różnymi towarami. m.in. importowała pościel dla dorosłych. Były to produkty różnych marek włoskich. Oprócz pościeli, do oferty wchodziły produkty grupy home. W 1998 r. rozpoczęliśmy sprzedaż włoskich mebli dla dzieci marki Pali. Pościel dziecięcą uzupełniliśmy o polskich producentów. Bardzo duży udział w sprzedaży miał export do Rosji, Ukrainy i wielu innych krajów. Eksportowaliśmy pościel dla Dzieci i Dorosłych, włoskie meble dla dzieci i bardzo dużo pochodzenia polskiego np. Vox (łóżeczka Misha i Sylwia są w Rosji legendą). Z uwagi na ogrom pracy w branży dzieciecej zaprzestaliśmy importu pościeli dla Dorosłych i wycofaliśmy ją niesłusznie z oferty, jak się okazało po wielu latach. W 2020 stało się jasne, że musimy mieć w ofercie nie tylko pościel dla Dorosłych ale i wiele innych niezbędnych akcesoriów do wyposażenia wnętrz.
Branża dziecięca pochłonęła nas zupełnie. Wdrożyliśmy wiele nowatorskich rozwiązań, które funkcjonują do dziś. W 1998 uznaliśmy, że przyszedł czas na stworzenie własnej marki pościelowej. Nazwa Feretti wzięła sie z nikąd, po prostu jakieś włoskie nazwisko, nawiązujące do wspólpracy z firmami włoskimi. Nazwa okazała się bardzo "lotna" i w połączeniu z produktami wysokiej jakości pozwolila na bardzo dynamiczny rozwój. Osiągniecie kapitału 16,5 mln. zł. byłoby niemożliwe bez wysokiej jakości i włosko-francuskiego wzornictwa. Posiadamy legendarną kolekcję RABBITS, którą sprzedaliśmy w wielotysięcznej ilości. Do dziś pierwsze kolekcje pojawiają się na rynku wtórnym. Z uwagi na ogromny sentyment i zainteresowanie klientów wciąż znajduje się w naszej ofercie. Aplikacja Króliczków niezmienna, natomiast obecnie zastosowana tkanina to Pique Mille Righe, która sama w sobie jest piękna i elegancka.
Produkcja wysokiej klasy mebli dla Dzieci, łóżeczek, komód, szaf i innych akcesoriów drewnianych była naszym wyzwaniem. W 2012 zbudowaliśmy fabrykę we Włoszech FERETTI SRL w rejonie Friuli Venezia Giulia. Buttrio prowincja Udine. Wybraliśmy Włochy ponieważ zależało nam na topowej jakości. Nasze meble były bardzo ekskluzywne, np. cena za łóżeczko z kolekcji Heritage model Charme Brillante wynosiła ok. 4 tyś. zł. (fot.) To są meble wielopokoleniowe, po wychowaniu dwójki Dzieci łóżeczko nadaje się do dalszej sprzedaży uzyskując wysoką cenę. Część mebli była produkowane z myślą o klientach preferujących bogaty i wytworny design. Produkowane były całe linie nawiązujące do dekoracji łóżeczka m.in. pościel, zestawy ręczników, przewijaki turystyczne i torby spacerowe. Niestety pandemia zmusiła nas do dłuższego zawieszenia produkcji ale wrócimy z nowymi, nowoczesnymi wzorami.
Nie oceniony wkład miały wielkie gwiazdy, które swoim wizerunkiem bardzo wsparły nasze działania. Wprowadzając na rynek rewolucyjną kołderkę dla Dzieci wykorzystaliśmy naturalne włókno Layocell "Lyofill", które było promowane przez Naomi Campbell. Nasza współpraca z firmą Lenzing dawała nam prawo do tego wizerunku. Kołderka o nazwie "Baby Excellent" była liderem a jej godnym następcą jest "BABY EDEN Fiber Fusion" Dzięki połączeniu odpowiednich włókien zmieniła się konstrukcja co pozwoliło na pranie i wirowanie. Kołderka jest znacznie lżejsza. Zastosowana tkanina to bardzo delikatny "dziecięcy" Adamaszek.
W 2012 roku do naszej marki dołączyła następna gwiazda. Pani Anna Dereszowska zgodziła się objąć patronat i to było fantastyczne posunięcie. Umieszczenie tak wielkiej gwiazdy na okładce katalogu Feretti 2012 przyniosło nieoczekiwane rezultaty. Bardzo duże wsparcie wyników sprzedażowych, zaufanie do marki i ocieplenie naszego wizerunku przyczyniło się do jeszcze lepszych relacji z przyszłymi Mamami. Potwiierdzeniem był naturalny wzrost lajków na Facebook-u. Bardzo miło wspominamy ten okres a rezultaty trwają do dziś. Zapewne ponownie wdrożymy taki projekt ale to w przyszłym roku.
Od niedawna powierzyliśmy design firmie DePasquale Studio Art. Pani Carla dba o wprowadzanie nowych projektów ale też ma wpływ na ogólny wizerunek marki. Wierzymy, że poprawnym jest powierzanie tego osobom trzecim. Rynek stawia wciąż nowe wyzwania i będziemy wspólnie dostosować się do wyzwań naszych bardzo nowoczesnych Rodziców i ich Dzieci. W tym roku znacznie rozszerzymy naszą e-sprzedaż artykułów grupy BABY & HOME o inne liczące się marki. Przy każdym projekcie należy dokonywać starannych wyborów by później towary nie zalegały w magazynach i na półkach sklepowych :-).
Feretti Atelier & Feretti Home teraz i w przyszłości Do uzupełnieniaDo uzupełnieniaDo uzupełnieniaDo uzupełnieniaDo uzupełnieniaDo uzupełnieniaDo uzupełnieniaDo uzupełnieniaDo uzupełnienia